Äntligen ett eget rum till fina O!

Nu är det ett tag sedan jag bloggade och inte har jag målat något heller, eller det har jag ju gjort men inte på papper eller duk utan med roller på väggar! Vår stora O har äntligen fått ett eget rum och det är näääästan helt klart nu så här kommer lite bilder.

FÖRE (jag är så dålig på att komma ihåg att ta förebilder så denna är från broschyren mäklaren hade när vi köpte huset...) Grått, grått och grått, dåligt målat tak där knaggarna blött igenom och stora hål i plastmattan på golvet.



EFTER:



En fin bokstavsposter till en liten raring som hela tiden frågar "vems bokstav är det?" Här syns också den 70-tals gula färgen som blev på väggarna, lite rädd var jag när vi öppnade färgburkarna men det blev fint när det blev färdigt tycker jag!




En skolbänk med tillhörande klotter och stol från 1977 (står det i locket) som jag fyndat för 50 kronor på loppis, här gömmer sig alla möjliga skatter!




På den världen som skrivbordsunderlägg och ovanför skymtar en röd liten spegel som varit O s mormors. Den lilla bilsparbössan har varit hans morfars (som O tyvärr aldrig hann träffa) och kommer från sparbanken, man fick såna på 50-talet när man öppnade barnsparkonto.



En Expedithylla som rymmer alla leksaker, nästan obligatoriskt i barnrum? Min gamla gunghäst till min lilla hästälskare..



Ovanpå den står, som prydnad, min mormors trehjuling...jag tror hon ärvde den i sin tur så den är rätt gammal och väldigt söt, ganska svår att cykla på dock så vi har en modernare variant till det...



Eftersom O inte fick Hello Kitty tapetern han önskade sig så kompromissade vi lite och han fick en ganska gräslig "fototapet" med savannmotiv...När han blir äldre hoppas jag att han tycker som mamma och vill byta ut den mot fullkomligt ljuvliga "solkoja" som är min favorit! (http://www.tapetvaljaren.se/tapet/5057-solkoja)



...men Hello Kitty finns ju med hon också på rummet förståss...



..och i taket hänger girlanger av form av pappersturturduvor!



..och lekbordet är populärt som attan, hos båda barnen så det blir nog till att måla ett till lilla E också...pust!

Nu är det egentligen bara lampor som fattas, en fin taklampa, nattlampa och sedan skulle vi ju göra något roligt med den där hästskylten också...så fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fint det blev!

2011-08-16 @ 11:27:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Jeta

Gud vad fint!!! Vill gärna komma o titta snart! Kramar

2011-08-16 @ 12:02:02
Postat av: Karolina

Hanna: Tack så mycket!

Arijeta: Ja, det hoppas jag! Jag längtar efter dig! (och O längtar efter E och A)Kram

2011-08-16 @ 12:39:02
URL: http://karosell.blogg.se/
Postat av: Malin Söderlund

Säger bara WOW!!!!! Va fint!!!

Kram till er

2011-08-19 @ 09:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0