En plottrig tavelvägg och ett tips till er som har små bebisfötter hemma...

Jag har en fantastiskt plottrig tavelvägg hemma, för att det ska vara enhetligt är alla ramar svarta och alla korten svartvita. Jag har ganska många generationer representerade, till och med min farmors föräldrar!



På listen står några tennsoldater och i hörnet skymtar en gammal Musse Pigg som förlorat öronen, honom kanske jag borde visa någon dag för han är rätt söt...

Några av tavlorna är bebisfötter....







De är verkligen populära hos barnen; "tänk att jag har varit så liten..." De är verkligen busenkla att göra: bara måla en kanvasduk svart, låt den torka och sedan målar du lilla foten vit och trycker till! Ju yngre desto mindre motstånd så passa gärna på innan bebisen blir för stor...jag har försökt göra uppföljande avtryck på ettårsdagarna men det har varit nästan omöjligt. Skriv upp barnets namn och datum på baksidan, man (jag i allafall) glömmer så lätt!


Kommentarer
Postat av: Jennie- mamma till en liten flicka och en liten pojke

Jag har faktiskt bebisfötter på min vägg med men jag har svarta på vitt papper=)

2011-08-29 @ 20:19:48
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det blir ju lika bra det!

2011-08-29 @ 20:50:59
URL: http://karosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0