Vårt sommarprojekt

Vi har varit i svärföräldrarnas stuga några dagar och där håller vi på med ett litet sommarprojekt. Vi renoverar ett litet vindsrum till vår familj, tidigare var det ett "sommarrum" och helt oisolerat. Tyvärr har jag ingen riktigt bra "förebild" men ungefär så här var det:



Fast här har vi redan hunnit lägga golvet och måla och sätta upp gips så så himla mycket såhär var det inte egentligen...Det fanns en liten söt spis (som man får elda i) som jag har svärtat, vilken skillnad lite spissvärta kan göra!





Vi la en liten platta av marmorkross att ställa den på, innan stod den livsfarligt uppallrad på två stenar och en plåtskiva...







Sedan byggde vi en säng till vårt "stora barn" i en gammalgarderob!



Det blev såhär!



...och här har den lilla spisen kommit på plats också, fast det är en massa lister och sådant som ska till också. Det lilla pottskåpet var ruskigt slitet så det målade jag om...

Jag kommer ihåg när jag var liten att det var mysigt att ha något att ligga och titta på när man skulle sova så vi började lite på en "tavelvägg" inne i sängen, men mer ska till:



Pippi är stora favoriten så jag gjorde en liten bild till honom och sedan hittade vi lite gamla kort också. Det på barnen är O`s pappa och farbror som små, den tjocka lilla ungen med spetskrage är min mans gammelfarbror Gösta, han är dock borta sedan många år, men han har bott i huset.

På det lilla pottskåpet har barnen sina skatter:



Jättebästa leran från TGR som inte smular och inte är så "äcklig" att hålla i som modellera och som kommer med en massa söta minismå formar och allt för bara 10 kronor :)

En fin cigarettask med JUVELER i!

Jag ska visa mer från vårt sommarprojekt nästa gång vi har varit i stugan det kommer till lite hela tiden...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh va kul! Så fint! Vilken söt liten spis.

2011-07-17 @ 21:15:03
Postat av: Mamma

Ni är duktiga Kaminen är helt super

Kram på er

2011-07-18 @ 06:26:09
Postat av: Karolina

visst är den! Nästan likadan som din ju!



Längtar efter er! Ses snart!

2011-07-18 @ 08:13:02
URL: http://karosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0