Projekt till storbarnets rum

Har egentligen inte så mycket att säga för närvarande. Semestern är slut, bilen fungerar fortfarande inte och det är helt klart ett annorlunda liv att leva ihop med hantverkare hela dagarna (men det kommer att bli fint när det är färdigt, intalar jag mig själv flera gånger dagligen). Till råga på allt elände har vi bestämt att det nog är dags med varsitt rum till barnen. "Stora" O behöver helt enkelt ett ställe att vara lite mer ifred, småsyskon är nog bra men klistermärken, teckningar och bamsetidningar är ju så vansinnigt goda att äta på...så därför "renoverar" (målar om och byter golv) vi ytterligare ett rum mitt i alla annan röra.

O är mer katt en barn och har tidigare haft sin tillflykt till matsalsbordet med det som inte lillungen har fått lov att pilla på. Denna vana har visat sig svår att bryta och han klättrar nästan alltid upp högt när han ska leka. Så varför inte tänkte vi och skaffade ett gammalt rejält skrivbord till nya rummet och för att erbjuda något i gengäld för att vi ska få vårt matsalsbord tillbaka så tänkte jag att jag i all enkelhet skulle rita dit lite vägar och hus a`la lekmatta (tänkte sno lite från IKEAS ganska fina variant - LEKPLATS) skulle väl inte vara så svårt eller ta så mycket tid? Nehe...ett projekt som verkar har urartat helt... här kommer en lite sneakpeak med kass bildkvalité...

En liten början...



Sakta, sakta går det framåt...



Detta kommer definitivt bli en följetong jag helst vill glömma...varför köpte jag inte bara en lekmatta och häftade dit den med häftpistolen?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag hittade din blogg nyss och den är verkligen väääldigt fin! Jag gillar själv att rita men jag är helt fantasilös. Vars hittar du din inspiration? Jätte snällt om du kunde nämna den i något inlägg:)

Kraam<3

2011-08-05 @ 16:04:01
Postat av: Sara Karlsson

Tjolahopp! När du tecknar gör du det på A4 papper då?

2011-08-05 @ 16:40:28
Postat av: Karolina

Jenny: inspiration är trixigt, jag sitter oftast inte och väntar på att den ska komma...det viktigaste för mig är bara att börja, jag tror att diciplin är grejen :) Sedan har jag ju ofta rätt fasta ramar och vet vad jag ska göra så då är det ju lättare förståss...

2011-08-05 @ 17:11:31
URL: http://karosell.blogg.se/
Postat av: Karolina

Sara Karlsson: Tjolahopp :)på A5, fast om någon hellre vill ha A4 så fixar jag det, jag brukar montera teckningarna på färgat papper så det blir A4 format.

2011-08-05 @ 17:13:12
URL: http://karosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0