När vi blev med väggord

Att vi håller på och renoverar köket efter en vattenläcka har väl knappast undgått någon. Gnällighetsnivån i hushållet har nog aldrig varit högre :) När vi ändå skulle göra om allt annat så tyckte vi att vi kunde kosta på oss att måla om den "1999-röda" väggen också. Färgvalet var dock inte lika självklart, vi velade mellan rosa, babyblått och någon slags lime-gul-grön. Väggen är liten och har tre fönster så tapeter var inte aktuellt. Bara att provmåla alltså. Jag gillar ju att blanda färg så jag blandade till en rosa och målade på en liten klick och visste direkt att det var så det skulle bli. Min lilla Oliver höll med förstås och dikterade ett meddelande till maken så han såg vad vi tyckte när han kom hem. Jag är inte svår att övertala så; skåda vårt fina väggord!



(vilket jag förstås fick ångra när det blev spontan lekdejt, med tillhörande föräldrar från förskolan som jag aldrig träffat innan, dagen efter.)

Hur det blev i köket då? Och vilken färg? 

Det visar jag någon dag när det är städat och listerna har kommit upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0