Men, hur gör man då?

Jag har fått frågan om jag inte kan ha en liten steg-för-steg guide till hur jag gör när jag gör en akvarell. Det borde jag ju inte egentligen, eller hur (affärshemligheter liksom)? Men....jag är lite uttråkad idag och har tillräckligt mycket hybris för att tro att det ändå inte bara är att göra likadant (utan att min ENORMA talang gör att bara jag kan göra min streckgubbar) så här kommer en steg-för-steg...eller nått i den stilen i alla fall:

Du behöver:

Akvarellfärg (vattenfärg) vilken som duger, det behöver inte vara någon fancy, mina är från IKEAs barnavdelning utom min röda som är Winsor & Newton (lite fancy men tvunget när det gäller rött)

Akvarellpapper

Valfri tjocklek på PERMANENT/vattenfast penna svart (jag har en Faber-Castell multimark som man kan använda på allt dock inte företrädesvis papper utan cdskivor och glas och sånt i första hand...)

Penslar - vilken som!

Gör så här:

Gör en skiss. Se till att få med allt du vill ha med, provrita sånt du är osäker på, kolla storlek, stavning (min akilleshäl - stavas det så förresten?) och antal armar (är det fler än tre personer så börjar det bli lite småbökigt att hålla reda på alla när de ska hålla om och i en massa prylar och varandra. Så här kan det se ut när jag har provritat:



Nästa moment är det kritiska - RENRITA på akvarellpapper med vattenfast penna....



Här gäller det att hålla tungan rätt i mun...det går inte att sudda, kommer det utanför är det bara att börja om.

Sedan kommer det roligaste!

FÄRGLÄGG



Antar att det inte behövs några speciella instruktioner för detta, kör på bara! Vattenfärg är vattenfärg och lite kan man "sudda" om man kladdar...

Det var allt! Frågor på det så kommentera gärna...

Bilden kommer i ett eget inlägg när jag hinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0